Miért érdemes saját, üzleti célú domain névvel rendelkezni?
Azok a cégek, melyek a magyar piacra fókuszálnak, az esetek döntő többségében a .hu domaint választják, ez utal a cég magyarországi helyi jelenlétére, illetve központjára. A legtöbb országban jobban kedvelik a hazai domaint a netezők, így még ha egy cég nemzetközi piacokon is tevékenykedik, sok esetben a központi domainje mellett a célországaiban a helyi felső szintű domaint (ccTLD, azaz Country Code Top Level Domain) használja, nem a központit. Ismeretlen márkanevű cég valamilyen .com-os domain mögött Magyarországon néha egy kicsit virtuális cég érzetét kelti.
Ha a cégnek van bejegyzett védjegye, vagy márkaneve, akkor a későbbi viták elkerülése végett érdemes mielőbb bejegyezni az adott .hu domain nevet is. Sok cég szokott az egyes termékvonalainak is külön domain nevet adni. A weboldalakkal kapcsolatos kereső optimalizálást segíti, ha olyan domain nevet adunk a portálunknak, ami utal a cég termékére vagy szolgáltatására. Amennyiben egy cégnek külön, az értékesítést támogató domain neve is van, akkor a cég nevével képzett domain nevet inkább email-re használják. Ugyanakkor nem tanácsos más cégek márkaneveit domain névként használni, mert az ismert márkanevek erővel szoktak fellépni ez ellen és könnyen elveszíthetünk egy ilyen domain nevet.
A domain név viszonylag tág határok között választható, ugyanakkor körültekintés szükséges ahhoz, hogy a választott név, illetve annak használata más személy vagy szervezet jogait (pl. névkizárólagossághoz fűződő jogát, személyiséghez fűződő jogát, kegyeleti jogát, szellemi tulajdonhoz fűződő jogát stb.) ne sértse. Ahogy a Domainregisztrációs szabályzat 2.3 pontja is kimondja, kizárólag a domain-igénylő, illetve domain-használó felelős:
a) a domain név megválasztásáért, jelentéstartalmáért, használatáért és ezek következményeiért,
b) a domain név választás és használat jogszerűségéért,
c) a domain név választással vagy használattal harmadik személynek okozott kárért.